16 Aralık 2009 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU KEK

Sizde benim gibi çikolata ve kek seviyorsanız işte harika bir tarif daha:):) tarifimi sevgili zeytintanesi'nden aldım yer yemez hemen bende yapmalıyım dedim ilk fırsatta denedim sizlerle paylaşıyorum.

MALZEMELER:

2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1/2 su bardağı su+süt karışımı
1 paket kabartmatozu
keki ıslatmak için:
1 su bardağı ılık süt
2 tatlı kaşığı nescafe
üzeri için:
1 paket hazır çikolatasosu
tarifinden 1/2 su bardağı eksik hazırlanacak

YAPILIŞI:

Oda ısısındaki yumurtaları bir kaseye kırın çırpın şekeri ekleyip yine çırpın.Su +süt karışımı ilave edip çırpıp un ve kabartmatozunu eleyerek karışıma ekleyip kakao katıp yine çırpın.
Yağlanmış büyük kare borcama karışımı dökün.Ben 28*28 cm.lik kare borcamda yaptım.175 derecedeki fırında pişirin.Keke bıçak batırdığınızda bıçağa yapışmıyorsa pişmiş demektir ,fırından çıkarın hazırladığınız ılık süt nescafe karışımını sıcak kekin her yanına dökün.Diğer tarafta çikolata sosunu 2 su bardağı süt ile pişirin ıslatılmış kekin üzerine dökün.Ilınınca üzerine hindistancevizi döküp dolaba kaldırın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder