23 Aralık 2009 Çarşamba

TIRTIL KURABİYE

TIRTIL KURABİYE VE P.D.Ç.S.A. 50
Selamlar arkadaşlar ,bende bugün bir çok arkadaşımın yaptığı tırtıl kurabiyelerden yaptım.Tarifini sarmaşık eczanesi arkadaşımdan aldım,bu kurabiye hamurunu isterseniz düz zeminde açıp kalıplarla kesip pişirebilirsiniz.Şekillendirmeye uygun bir hamur,eğer kıtır kurabiyelerden hoşlanıyorsanız kesinlikle deneyin derim ,bizim evde özellikle küçük oğlum çok beğendi daha sonra yeğenimin yerli malı haftası için okul arkadaşlarına yaptım,çocuklar çok beğenmişler hepsini yemişler aldığım duyumlara göre.Tarifini buradan alabilirsiniz.
Ben önce hamuru yoğurup dolapta bir süre beklettim,daha doğrusu bekletme zorunda kaldım.Evdeki elektrik sayacımız akıllı sayaç olduğundan genelde çok fazla elektrik tüketimini saat ondan sonra yapmaya gayret ediyorum ee ne yapalım zaman hesap zamanı .Birazda isabet oldu tarifi aldığım arkadaşım hamuru dinlendirirsek daha lezzetli olacağını yazmış.
Ben hamuru tırtıl kurabiye kalıbıyla yaptım ama hem çok zahmetli hemde kurabiyeler çok ince oluyordu ,bende krema sıkacacağının içine doldurdum bu sefer hamur kıvamlı bir hamur olduğundan sıkması zor oldu yani kısacası en iyi yolu hamuru kremanın duyunun aldığı kadar koyup parmağınızla bastırarak şekillendirmek hem daha kolay hemde şekli daha güzel oluyor.
Kurabiyelerimi etkinliğe mutfaktaki nefis kokulara gönderiyor kolaylıklar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder