12 Aralık 2009 Cumartesi

KURABİYE

KURABİYE VE P.D.Ç.S.E 49
Selamlar arkadaşlar cümlemize sağlıklı huzurlu mutlu hafta sonları dilerim.Bu gün vereceğim kurabiye tarifini defalarca yaptım.
Hamurun yarısını japon pazarından 1 liraya aldığım kalıplarla yaptım.Hem hesaplı hemde kalıplar çok şeker.Şimdi sıra tarifte
1/2 paket margarin
1/2 çay bardağı sıvıyağ
pudra şekeri(ben genelde göz kararı kullanırım ortalama)1,5 çay bardağı
2 yemek kaşığı nişasta
bir çimdik kabartma tozu
un
Yumuşamış margarinle ,şeker,sıvıyağı karıştırdım.Nişasta ve aldığı kadar unla kulak memesi kıvamında hamur yaptım.Merdaneyle orta kalınlıkta hamuru açtım.Kurabiye kalıplarını önce una batırıp sonra hamuru şekillendirdimki hamur kalıplara yapışmasın. Hamurun yarısınıda kakaolu yaptım.Isıtılmış fırında pişirdim.
Kurabiyelerimi mutfakta sanat arkadaşıma gönderiyor kolaylıklar diliyorum.yelerimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder