21 Eylül 2008 Pazar

Sonbahar Gelirken..

İstanbul'da sıcaklığın birden düşmesi ve birkaç gündür devam eden yağışlarla birlikte ben de sonbaharı özlemiş olduğumu farkettim.. Bu sıralar, yağmur yağarken elimde bir fincan kahve pencere önüne oturup sokağı seyretmeye ya da kitap keyfi yapmaya ayıracak vaktim olmadığından sonbahar özlemimi fotoğraflarla gidermeye çalışıyorum.. Akşamları da yeni mevsim için çorbalar pişiriyorum.. Bunlardan biri de Sahrap Soysal'ın mantar çorbası..

Malzemeler:
300-400 gr. taze kültür mantarı
1 yemek kaşığı limon suyu
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tepeleme un (yulaf, çavdar, kepekli un karışımı da olabilir)
1'er çay kaşığı tuz, karabiber
8 su bardağı et ya da tavuk suyu (soğuk ya da ılık olabilir)
2 su bardağı süt
1 adet yumurtanın sarısı
2-3 yemek kaşığı soya sosu


Akan suyun altında ovalayarak yıkadığınız mantarları rendeleyip derin bir kaba koyduktan sonra üzerine limon suyu gezdirin. (Ben bu aşamada 1-2 mantarı incecik kesip servis esnasında çorbaya eklemek için kenarda tuttum.) Diğer taraftan,zeytinyağını orta boy bir tencerede kızdırın. Pirinç tanesi büyüklüğünde doğradığınız sarımsakları kızgın yağa aktarıp 30 saniye kadar soteleyin.Üzerine rendelenmiş mantarı ilave edip ocağın altını açın.Mantarı yüksek ısılı ateşte tahta bir kaşıkla sürekli karıştırarak 3-4 dakika kadar kavurun. Ocağı biraz kısıp unu serptikten sonra orta ısılı ateşte 2 dk. daha karıştırarak kavurun. 8 su bardağı et ya da tavuk suyunu azar azar tencereye aktarın. Bir taraftan çorbayı sürekli karıştırmaya devam ederken, bir taraftan da tuzu ve karabiberi serpin. Çorba kaynamaya başlayınca karıştırma işlemini bırakın. Sütü, yumurta sarısını ve soya sosunu derin bir kapta tel çırpıcıyla çırpıp bir kenarda bekletin. Çorba kaynamaya başladıktan 5 dk. sonra içine hazırladığınız sütlü yumurtayı sürekli karıştırarark azar azar ilave edin. Çorbayı 5 dk. daha kaynatıp ocaktan alın ve eğer kenara dilimlenmiş mantar ayırdıysanız çorbaya ekleyip sıcak sıcak servise sunun.

Not: isterseniz servise sunmadan önce 3-4 yemek kaşığı rendelenmiş eski
kaşar peyniri ekleyip pul kırmızı biber serpiştirebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder