23 Eylül 2008 Salı

PİYAZLI KÖFTE VE SOBE

Bu köftenin tarifini sevgili berrin ablamdan aldım pazar günü evde yaptım gerçekten çok güzel oldu domatesler hafif ekşilik verdi siz yetersiz bulursanız limonda sıkabilirsiniz yanında pilavla çok güzel bir ikili oldu burdan sevgili berrin ablama bana bu güzel tarifi öğrettiği için teşekkür ediyorum.

MALZEMELER:

yarım kg.köftelik kıyma

3 orta boy soğan

3 adet domates

bir kahve fincanı sıvıyağ

ayrıca bir su bardağı köfteleri kızartmak için sıvıyağ

3 dilim ekmek içi

1 tatlı kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlıkaşığı karabiber

7-8 dal maydanoz

1 yemek kaşığı dolusu salça

YAPILIŞI:

Köftelik kıymamızın içine ekmekleri hafifcecik ıslatıp sıkıp ufalayın bir adet soğan rendeleyin baharatları katın biraz maydanoz doğrayıp bir güzel yoğurun misketten biraz büyük olacak şekilde köfteler yapın.Bu köfteleri bir su bardağı sıvıyağda sallayarak kızartın borcama alın.Diğer tarafta kalan soğanları piyazlık doğrayın domatesleri soyup iri küp şeklinde doğrayın bir tencereye biraz sıvıyağ koyun piyazlık soğanları atıp kavurun biraz ölünce bunlara domatesleri katın tuz karabiber katıp bir güzel kavurup borcamdaki köftelerin üzerine dökün.Bir kasede bir yemek kaşığı salçayı bir kahve fincanı suda eritip karışıma katın en son olarak üzerine maydanoz serpip 15 dakika kadar fırınlayın.Afiyetolsun.

Sevgili arkadaşlarım beni sobelemiş burdan kendilerine teşekkür ediyorum sobe cevaplarıma geçiyorum.İlk olarak sevgili neşe'nin sorularına cevap vereyim:

1- kadınlar ne ister ? diye sormuş neşecim

kadınlar ;

güzel olmak ister ,beyenilmek ister

iyi,kendini anlayan ,romantik,düşünceli bir eş ister

çocuğu olsun ister

ekonomik özgürlüğü olsun ister

bol bol gezmek ister

her kadın zayıf ,manken gibi olmak ister

Neşeciğimin ikinci sobesine gelince

1-İsminiz ?: Hande Azap

2-Nerelisiniz ?: İstanbul

3-Yaşadığınız yer ?: İstanbul

4-Hobileriniz ?: Yemek yapmak ve yemek ,gezmek , müzik dinlemek

5-Evlimisiniz ?: Hayır

6-Çocuğunuz varmı ?:Yok

7-En sevdiğiniz yemek ?:Bütün yemekleri severim hiiiç yemek seçmem

8-En sevdiğiniz tatlı? : Tatlıların hepsine varım tatlısız hayat düşünemiyorum

9-Sevdiğiniz müzik türü ?: Genelde ayırmam kulağıma hoş gelen müzikleri dinlerim ayrıca yunan müziklerini severim

10-Nerelere gitmek istersin ?: oooo heryere gitmek isterim her yere :):)

Sevgili deryacığım da beni sobelemiş onun sorusuda ;

Evde nefret edilesi durumlar nelerdir?

1-evin dağınık olması

2-gece uyuyacağım saatlerde komşulardan gelen müzik sesleri

3-kalabalık misafir sonrası mutfağın hali (zira çok dağılıyor ve ben toplamayı sevmiyorum)

Bende buradan sevgili zeytin tanesi ve bir dilim düş 'ü sobeliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder