14 Eylül 2008 Pazar

KABAK SALATASI VE DAVET SOFRASI




Uzun zamandır kabak salatası yapmadığımı farkettim cumartesi akşamı gelen misafirlerimizi bahane edip yaptım çok güzel ve pratik bir salatadır.Menümüzdeki diğer yemekler ise
tarhana çorbası
patatesli köfte
pilav
sigara böreği
zeytinyağlı barbunya fasulyesi
fava
mevsim salata
ve genel istek üzerine tekrar yaptığım revani
köfte ve çorbanın resmini çekmediğimi sonradan farkettim kabak salatasına gelince
MALZEMELER:
3 adet orta boy kabak
2 su bardağı süzme yoğurt
2 diş sarımsak
1 büyük kuru soğan
1/2 kahve fincanı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı tuz
5-6 dal dereotu
biraz karabiber ve kırmızıpulbiber
YAPILIŞI:
Kabakları soyup rendeleyin soğanıda küp küp doğrayın.Bir tencereye zeytin yağ koyup soğanları biraz kavurun sonra kabakları suyunu sıkarak katın sarımsakları doğrayın tuz karabiber katıp kabaklar yumuşayana kadar kavurun ben on dakika kadar kavurdum daha sonra derin bir kaseye alıp kabakların soğumasını bekleyin kabaklar soğuyunca süzme yoğurtla karıştırın dereotu doğrayıp servis tabağına alın kırmızı pulbiber ve dereotu ile süsleyip servis yapın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder