8 Eylül 2008 Pazartesi

REVANİ VE DAVET SOFRASI



Hafta sonu gelen misafirlerimize kurduk bu iftar sofrasını böylece bu ramazanında ilk misafirleri gelmiş oldu ,bir gün önceden başladım hazırlıklara zeytinyağlıları yaptım malum zeytinyağlılar bir gün önce yapılınca daha lezzetli oluyor tatlımı da geceden yaptım.Tatlı olarak revaniyi seçtim hem sitemde yoktu hemde çok sevdiğimiz bir tatlıdır uzun zamandır yapmamıştım diğer yemeklerin tariflerini vermiştim şimdi revaninin tarifini vericem
menümüzde ;
mercimek çorbası
et sote
arpa şehriyeli pilav
kıymalı bohça böreği
barbunya pilaki
zeytinyağlı yaprak sarması
patlıcan salatası
haydari
mısırlı yeşil salata
hurma,kayısı,zeytin
revani vardı
REVANİ
MALZEMELER:
3 adet yumurta
1 çorba kasesi şeker
1 çorba kasesi irmik
1 çorba kasesi yoğurt
3 yemek kaşığı tereyağ
1 paket kabartma tozu
3-4 kaşık un
üzeri için hindistan cevizi
şerbeti için:
6 su bardağı su
6 su bardağı şeker
birkaç damla limonsuyu
YAPILIŞI:
Tereyağını bir tavada eritin bir kaşık yağ alıp kare borcamı fırça yardımı ile yağlayın yağ soğurken revaniyi yapmaya başlayın önce derin bir kaba yumurtaları kırın çırpın sonra şekeri ekleyin çırpın yoğurt ve irmik katıp çırpmaya devam edin tereyağını ekleyin sulu olursa ki benim oldu üç dört kaşın unu eleyerek katın kabartma tozunu ekleyip çırpıp yağlı borcama dökün önceden 180 derece ısınmış fırında kızarana kadar pişirin.Diğer tarafta şerbetin tüm malzemelerini katıp kaynatın koyulaşınca altını kapatın şerbet ve tatlı bir beş dakika ılınınca tatlıyı şerbetleyip soğumaya bırakın hindistan cevizi ile süsleyip servis yapın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder