22 Nisan 2013 Pazartesi

YOĞURT ÇORBASI


Selamlar tüm ziyaretçilerime...Güzel yorumlar her zaman mutlu etmiştir beni ama bir sıkıntım bir derdim varsa gelen yorumlar çok daha fazla sevindirir..
Annem için yazdığınız yorumlar geçmiş olsun dualarınız ve dilekleriniz için bütün arkadaşlarıma kucak dolusu
teşekkürler iyiki varsınız...
****************************************************************************
Çok sevdiğim becerikli bir arkadaşım var ondan yoğurt çorbası tarifi aldım denemeye karar verdim malzemeleri karıştırıp ocağa koydum başladım pişirmeye baktım çorbanın kaynaması uzun sürüyor bende ocağın altını bir açtım bir kıstım ara ara karıştırmayıda bıraktım birde tahta kaşık kullanmayınca yoğurdun kesilmesini garantiledim yani tez canlılıktan çorbayı yapamadım.)))))
Arkadaşım bize geldiğinde hadi çorbayı beraber yapalım bende püf noktalarını görerek öğreneyim dedim...
Aslında yapımı çok kolay ve pratik bir tarif ama ne kadar kolay olursa olsun ayrıntılarına dikkat etmeyince tadı kıvamı yerinde olmuyor...
Tarifimize geçelim dilerseniz..
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
1 yemek kaşığı tepeleme un
4 su bardağı su
2 diş sarımsak
Zeytinyağ
Tuz
Nane
Tencerinin içine yoğurdu,yumurtayı,unu ve tuzumuzu koyalım tel çırpıcıyla iyice çırpalım...
Daha sonra suyumuzu koyalım  iyice karıştıralım ki çorbamız pişerken yoğurt kesilmesin...
Tencerimizi ocağa koyalım karıştırarak pişirmeye başlayalım iki diş sarmısağımızı soyup çorbamıza ekleyelim...
Çorbamız yavaş yavaş koyulaşmaya başlıyacak indirmeye yakın damak tadına göre zeytinyağı ve nane ekleyip biraz daha pişirdikten sonra ocaktan alalım tenceremizin kapağını bir müddet açık bırakalım...
Çorbamız hazır afiyet şifa olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder