22 Nisan 2013 Pazartesi

KİLİS TAVA OLMASI LAZIM


Bunu ilk defa yaptım ,kızartma olamadığı için ağırlık çökmedi ,lezzetini beğendim ,bir tv kanalında lokanta yemekleri yapan bir aşçı gösterdi bu yemeyi.

MALZEMELER:
-kıymayı baharatlarıyla karıştırıp 1 yemeklik olarak buzlukta bulundururum
-2 tane portakal büyüklükte baharatlanmış kıyma
-1 tane soğan
-2-3 tane yeşil biber
-1 tane salçalık biber -bende yoktu 2 tane yeşil kullandım
-tereyağı
-domates

YAPILIŞI:
-20sm.kadar tepsiyi tereyağı ile yağladım ,üstüne kıyma ile kapladım
-soğan ve kapya biberi rondoda kıyıp suyunu sıktım ve kıymayın üstünü yağladım
-el ile kıymanın üstünü pasta keser gibi 8 dilime ayırdım,boşluklara uzun kestim yeşil biberleri koydum
-kıymanın kenarını biraz ortaya topladım ve boşluklara önce sıkmadan kalan soğan ve biberleri paylaştırdım (atmak olmazdı),üstüne  domates dilimleri dizdim
-1-2 çorba kaş. tereyağı en üstte gezdirdim ve 200*kızarana kadar pişirdim.
-her halde tavuk kıyma ile de yapılabilinir bu yemek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder