29 Nisan 2013 Pazartesi

GÜNLÜK SÜT VE KEFİR


Günlük süt ve kefir mi?Yok ,şişeyi gördükten sonra aklıma geldi, sadece kefiri göstermek istemiştim .Her çıkan yeni şeyi gözüme çarparsa alıp deniyorum,bu günlük denen ŞEYİ yani sütü de denedim ,ay ne güzel,tıpkı sütçünün sütü gibi dedim,tadını çok beğendim ,fiyatını beğenmedim ,2 katı daha pahalı sütçünün*kinden .Denemek de para ile ,iş,güç arasında 1/2 su bardağı kadar 3 hafta buzdolapta bekledi ,yazık dedim ,günlük süt ,katkısız ,sağılıklı ,nefis........yazık bozuldu derken bir de baktım o katkısız süt hiç de bozulmamış,esansı tam ilk günkü gibi ,taze,nefis ......vay be ,şimdiki inekler,daha doğrusu bu *günlük *sütü üretenlerin inekleri ne becerikli,katkısız,mis kokulu,günlük olamasına rağmen 3 hafta hiç bozulmamış....KEŞKE SÜTÇÜDEN ALDIM GÜNLÜK SÜTLER 3 HAFTA TAP TAZE KALSAYDI ,ONUN İNEKLERİ ESKİ MODADA KALMIŞLAR,KENDİLERİNİ GELİŞTİRMEYE HİÇ BECEREMEMİŞLER ,söyleyeyim sütçüye ineklerine terbiye versin ............
       Yıllar önce kefiri kullandım,tabi sağlıma kavuştuktan sonra ve çocuklar içmedikleri için kefir mayasını kaybettim .Arkadaşlar sağı olsunlar ,getirdiler ,şimdi büyütüp ben de arkadaşlarıma vermek niyetindeyim ,1 ay bekleyecekler .Baştan kutu süt ile yaptım ,48 saatte mayalanıyor ,sütçünün sütü ile 24 saatte hazır ,ne de olasa günlük süt daha faydalı ,ama sütçünün*kisi .Her ay ani hateş kaldırırdım ,doktorun biri psikolojik bile dedi,bunu anlayamadım ya,durup,dururken insan hateş nasıl kaldırır ........

 KEFİRİN FAYDALARI :
 
  • Bağışıklık sistemini güçlendirmek.
  • Yiyeceklerin hazmını kolaylaştırmak.
  • Vitaminlerin (K vit, biyotin, B12, niasin vb) sentezini yapmak.
  • Bağırsak duvarını zararlı maddelerden korumak ve bağırsak geçirgenliğini azaltmak.
  • Zararlı maddelerin (toksinler) kan dolaşımına geçmesini engellemek.
  • Besin allerjilerini ve ekzemayı önlemek.
  • Kronik enflamatuvar (iltihabi) hastalıkların oluşumunu engellemek.
  • Kanseri önlemek.
  • Yaşlanmayı yavaşlatmak.
  • Depresyonu hafifletmek.
  • burada biraz daha fazla bilgi var  
  • Otizm bulgularını hafifletmek.
  • İshali önlemek ve tedavi etmek.
  • İdrar yolu iltihaplarını önlemek.
  • Kabızlığı tedavi etmek.
  • Böbrek taşlarının  oluşumunu azaltmak.
Burada daha çok bilgi var : 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder