30 Nisan 2013 Salı

ÇİLEKLİ MUHALLEBİ


 Çilek mevsimi geldi pazarda markette kırmızı kırmızı çilekleri görünce bende biraz abarttıp fazlaca aldım..
Çileklerin hepsi yenmeyince kalanı  marmelad yaptım..
Marmeladın bir kısmınıda  sütlü tatlılada  kullandım tatlımızın yapımına geçelim dilerseniz...
500 ml süt
1 çay bardağından 1 yemek kaşığı eksik un
1 yemek kaşığı nişasta unun üzerine ekledim bardağı tamamlayacak kadar
1 çay bardağı şeker
2 tatlı kaşığı krem şanti
Tencereye un,nişasta ve şekeri koydum karıştırdım sütü ilave ettim karıştırarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirdim..

Ocaktan aldım ilk sıcaklığı çıkınca toz şantiyi ilave ettim mikserle iyice çırptım... Kase ve kuplara önce muhallebiyi döktüm biraz kabuk bağlayınca marmeladı muhallebinin üzerine döktüm..
Muhallbinin bir kısmını kaseye döktüp muhallebinin ortasını açarak marmeladı koydum üzerine biraz daha muhallebi ilave ettim değişik bir görüntü elde ettim...
En son süslemesini yapıp dolaba kaldırdım..
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder