23 Nisan 2013 Salı

ÜÇGEN BÖREK


 Böreği çok severim hele birde elde açılan börek olursa daha çok severim ama ev işleri sağlık problemleri derken her zaman elde börek açamıyorum...
Bende hazır yufkadan üçgen börek yaptım hem pratik hemde lezzetli bir börek oldu tarifimize geçelim dilerseniz....
3 tane yufka
1 kase kadar sıvıyağ ve su karışım
İç harcı:
Haşlanmış patates
Çökelek
 Haşladığım patateslerin kabuklarını soyup rendeledim çökelekle karıştırdım...
Bir tane yufkayı tezgaha yaydım kenarlarını biraz içe doğru katlayıp düz kenarlar elde ettim...Sıvıyağ ve su karışımından fırçayla sürdüm yaklaşık dört parmak genişliğinde kestim...
İç malzemeden yufkanın ucuna koydum birazda yufkanın üzerine yaydım..
Yufkanın ucunu üçgen olacak şekilde katlamaya başladım yufkanın sonuna kadar katlayıp üçgen böreğimi yaptım diğer yufkalarada aynı işlemi yapıp tepsiye dizdim...

Yumurta sarısı,sıvıyağ ve yoğurdu karıştırıp böreklerin üzerine sürdüm... 
Isıtılmış fırında pişirdim..
Afiyet şifa olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder