19 Ekim 2008 Pazar

Keyifli Bir Cumartesi Akşamı

Cumartesi akşamı için çok heyecanlıydım: çocukluk arkadaşlarımla toplanıp çok güzel bir haberi kutlayacaktık! Aramızda yaptığımız işbölümü neticesinde ben tuzlu yapmaya karar verdim, aklımda sevgili Pelin'in patatesli tuzlu keki vardı.. Haftaiçi, ofis arkadaşım Çiğdem, bu keki misafirlerine yapmış ve tatmam için bana da getirmişti.. Öyle nefisti ki, cumartesi ben de denedim.. Son derece pratik olan bu kekin orjinal tarifi burada..

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından 1 parmak az sıvıyağ
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
4-5 adet orta boy patates (küp küp doğranmış)
1 adet küçük boy kuru soğan (ufak ufak doğranmış)

Yumurta, yoğurt ve sıvıyağı mikserle çırpın. Elekten geçirdiğiniz un ve kabartma tozunu ekleyip kaşıkla karıştırın. Soğan ve patatesi ekleyin ve harcı kalıba alın (Ben de Pelin'in tavsiyesiyle borcam kullandım, fakat benimki hamura göre büyük geldiği için kek çok kabarmadı. Bir dahakine baton kek kalıbında deneyeceğim). Üzerine susam gezdirip siyah zeytin ile süsleyin. 180' fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Bu da adaşım, canım arkadaşım Aslı'nın çay sofrası.. Şehriye salatası ve frambuazlı pasta (Aslı) ve Arnavut böreğine (Alev) ek olarak menüde portakal şekerlemeli mozaik pasta (Ayça) vardı -an itibarıyla dondurucuda olduğundan karede yer almamış..

Not: Pelin'ciğim, bu güzel tarif için çok teşekkürler, keki tadan herkes adına..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder