5 Ekim 2008 Pazar

AMASYA-ÇORUM-TOKAT


Uzun bir ara oldu ama nihayet döndüm.Bu bayram tatilini fırsat bilip Amasya ,Çorum ve Tokatı kapsayan bir seyehate çıktım,çok güzel günler geçirdim ,değişik lezzetler tattım ,alışveriş yaptım bol bol leblebi ve elma yedim ve tabiki bol bol resim çektim.İlk durağımız Tokattı ,müzeyi gezdim şehir turu yaptım ve Atatürk'ün Tokatta kaldığı evi gördüm



Atatürk'ün yemek yediği masa.Daha sonra ballıca mağarasını gezdim ,yerin metrelerce altına indim, harikaydı.Ortasından kıvrılarak yeşilırmağın geçtiği Amasya kıyı boyu evleri ,kaya mezarları,eski dar sokakları ,camileri ,saraydüzü kışlası,çakaltepe ,pirler parkı ,yankı taşı ,müzesi ,mumyaları gece ayrı gündüz ayrı güzeldi.

Ballıca mağarası


Tepeye kaya mezarlarına çıktım bu manzarayı seyrettim




yukarda kaya mezarları ve burgulu minare aşağıda kıyı boyu evleri



Hepimizin bildiği ferhat ile şirin hikayeside burada yaşanmış kıyı boyuna anıtları yapılmış


Amasyanın meşhur toygar çorbası ;yayla çorbasının yarmalı ve nohutlu olanıdır.Alttakide minik top top amasya bamyası.Amasyada elmanın yanı sıra bamyada çok ekilirmiş kurutup daha sonra yemeği yapılırmış.





Amasya konservatuarı

En son durağımızda çorum du gezmeye çorum müzesiyle başladım,eskiden hastane olan bina müzeye çevrilmiş çok güzel bir müze olmuş



Hattuşa antik kenti


Alacahöyük antik kenti


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder