14 Mayıs 2013 Salı

PATATESLİ ÇİÇEK POĞAÇA VE KNORR'A TEŞEKKÜR



Patatesle yapılan herşey favorimdir benim gerek salata gerek börek gerek poğaça yeter ki patatesli olsun.Çiçek şeklini nette gezinirken umutsepetimde gördüm ve ilk yaptığım poğaçaya uyguladım, değişik şekilli poğaçalarınız olsun isterseniz deneyebilirsiniz.


MALZEMELER:

1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı yoğurt
3 paket kabartmatozu
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

içi için:

2 adet büyük patates
1 adet küçük soğan
4 -5 yemek kaşığı sıvıyağ
2 tatlı kaşığı salça
tuz
karabiber
pulbiber

üzeri için :

2 adet yumurta sarısı
çörekotu

YAPILIŞI:

Önce patatesleri haşlayıp soyup ezin.Bunlar beklerken soğanı sıvıyağda kavurun içine salça ekleyin bunu kenarda bekleyen patateslerle karıştırın.İçine baharatlarını tuzunu katın iç malzemeniz hazır.Yoğurt ,sıvı yağ,tuzu derin bir kaba koyun.Unu azar azar eleyerek katın,kabartmatozlarını ekleyip karışımı yoğurun.Ele yapışmayacak bir hamur olacak.Bu hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp avucunuzda açın patatesli içden koyup kapatıp yuvarlak şekil verin.Daha sonra mutfak makası ile kenarlarına fazla derin olmayan çentikler atın.Herbir poğaçaya aynı işlemi yaptıktan sonra margarinle yağlanmış fırın tepsisine bunları dizin.Uzerlerine yumurta sarısı sürüp ortalarına çörek otu serperek 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.Benim ölçülerimle 33 adet poğaça çıktı.

Alttaki sepette gördükleriniz bana knorrun pazar günkü sürprizi.Evde yokken gelmiş gelip görünce sevindim.Knorr zaten kullandığım ve beğendiğim bir markadır,gönderdiklerini de kullanacağım.
Hepsi için buradan Knorr'a teşekkür ediyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder