12 Mayıs 2013 Pazar

LİMONLU SÜTLAÇ


Mutlu,huzurlu bir hafta dilerim hepimize..
Limonun ferahlatıcı tadını çok seviyorum bu tadı bu gün yaptığım sütlaçta kullandım çikolatalı sütlacı çok seven eşimde çok beğendi...
Hem içimizi ferahlatan hemde sıcak yaz günleri için lezzetli bir tatlı oldu...
Tarifimize geçelim dilerseniz..  
500 ml süt
1,5 yemek kaşığı pirinç

2 yemek kaşığı tepeleme nişasta
180 gram tozşeker
yarım limon kabuğu rendesi
2,3 damla limon suyu


Önce pirincimizi kısık ateşte pişirdim,daha sonra uygun bir tencerenin içine sütü koydum süt ısınınca  şekeri ekleyip karıştırdım.
Pirinci,limon kabuğu rendesi ve limon suyunu sütün içine ekleyip karıştırdım daha sonra nişastayı biraz suyla açıp sütün içine karıştıra karıştıra ilave ettim çok fazla koyulaştırmadan pişirdim...
Sütlacı kaselere paylaştırdım soğuyunca servise hazır..
*Sütlacı ocaktan indirirken kıvamının fazla yoğun olmaması sorun değil kaselerde beklediğinde kıvamını buluyor..
*Fazla tatlı sevmiyorsanız şeker miktarını azaltabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder