7 Mayıs 2013 Salı

KARS -SARIKAMIŞ GEZİSİ

Herkese merhaba.Önce işlerimin yoğunluğu sonra mini bir seyahat araya girince bir müddet ayrı kaldık.Hafta sonu üç günlük Kars -Sarıkamış gezisi yaptım.Oralarda ne işin var diyeceksiniz,
haklısınız.Ben küçükken babamın görevi gereği Sarıkamış'ta iki yıl yaşamışız ama tabii ben çok küçük olduğum için oraları maalesef hatırlamıyordum.Annemle babamın yıllardır anlattıkları ile biliyordum.Geçenlerde yine konuşurken oralara gitmeye karar verdik hem nostalji yapalım hem oraları görelim dedik hemen uçak biletlerini aldım ver elini Kars:)
Kars'ı kafamda daha küçük tasarlamıştım bu kadar büyük görünce şaşırdım doğrusu.
İlk işim Ani Harabelerine gitmek oldu.Burasının tarihi çok eskilere dayanıyor.Çok büyük bir alana dağılmış olan harabeleri gezmek yaklaşık iki saat sürdü.Camiler,kiliseler,surlar ,saraylar derken yeşil bir doğanın içinde buraları gezmek çok güzeldi.
Bu kent Türkiye -Ermenistan sınırını da oluşturan Arpaçay'ın yanında kurulmış.Derin bir vadide Arpaçay akıyor siz yanında Antikkenti geziyorsunuz karşınızda Ermenistan.
Aşağıda çayın yanında bulunan basamaklarla inilen Tigran Honents kilisesi.


İpek yolu buradan geçiyormuş ve zamanında burada çok insan yaşamış.


Altta yine ani antik kentinden bir  kare.

Burada ister yarım saatlik kısa tur ister bizim gibi iki saatlik uzun tur yapabilirsiniz.Ani Antik kentinin Kars'a uzaklığı ise yarım saat.

Kars'da görmeniz gereken diğer yerler ise Kars Kalesi ve Havariler Kilisesi(Kümbet Camii).Kalede çay içip şehri seyredebilir dönüş yolunda da Havariler Kilisesini ziyaret edebilirsiniz.Üstte havariler kilisesi.
Yine buraya yakın yol üzerinde önünden geçeceğiniz diğer bir yerde Namık Kemal'in dedesinin evi.Buraya küçükken  dedesinin yanına gelip kalırmış,ilk şiirini bu evde yazmış şimdi bu ev aşıklar evi olmuş.
Altta kaleden bir görünüm.


Buraya kadar gelmişken Kars Müzesini de görmenin iyi olacağını düşünüyorum.
Ruslardan kalma taş evler de yine kaleye yakın bölgede bulunuyor onları da görebilirsiniz.Şimdi bazısı valilik binası bazısı defterdarlık gibi resmi dairelere hizmet ediyor.


Kars'dan dolmuşla 45 dakika mesafedeki Sarıkamış'a geçtim.İki yaşına kadar yaşadığım evi bulduk hatırlamadığım evimi sokağımı görmüş oldum.Tepeye çıkıp Sarıkamış'ı seyrettik ,sokaklarında gezdik.Çam ormanları arasında bol oksijen alıp şehitliği görüp döndük.Üstte Sarıkamışdan bir kare.

Buralara gidip gezip yörenin yemeklerini yememek olmazdı,Yöre yemeklerinin başında da kaz eti geliyor.Bulgur pilavı yatağında kaz eti ve yanında ayran çok güzeldi.Ayrıca Hangel dedikleri kıymasız mantıyıda tatma fırsatım oldu.Cağ kebabı ,kadayıf dolması da güzeldi.
Kars deyince akla ilk gelen şey kaşar peyniri tabiki.Kars kaşarı da çok güzeldi.
Altta kaz etini görüyorsunuz.

Gezmesi ve yemeği bol bir seyahati de burada noktaladım.Nostalji yapıp ,değişik yerler görüp,değişik lezzetler tatmak çok iyi geldi.Buraları görmenizi tavsiye ederim ,canım yurdumun her yeri ayrı güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder