7 Mayıs 2013 Salı

KÖFTELİ ÇORBA


Çorbayı sevmeyen varmıdır ben çok severim yanına birde salata benim için bir öğündür..
Köfteli çorba aslında bana göre hem çorba hemde ana yemek..
Yapımına geçelim dilerseniz...
300 gram kıyma
1 fincan pirinç(Pirincimizi yıkamıyoruz)
1 baş küçük soğan
Tuz
Karabiber
Kimyon
2 tatlı kaşığı tepeleme un
10 su bardağı su
Nane
Zeytinyağı 

Soğanı rendeledim,yağ,nane ve un hariç kıyma ve diğer malzemelerle köfteyi hazırladım....
Geniş bir tepsiye bolca un serptim köfte harcımızdan meşe (misket) kadar koparıp elimle yuvarladım tepsiye koydum ara ara tepsiyi salladım ki köfteler iyice una bulansın...
Köftelerimiz hazır olunca suyu tencereye koydum kaynamaya başlayınca köftelerimizi yavaş yavaş tencereye ekledim ara ara karıştırarak pişirdim...
Ocaktan almaya yakın naneyi ekledim az suyla incelttiğin unuda karıştırarak ilave ettim en son yağı ilave edip bir iki taşım kaynattım ocağın altını kapattım...
*Yaptığım bu ölçülerle köfteleri ikiye bölerim yarısını 5 bardak su ve 1 kaşık un ölçüsüyle pişiririm...
Diğer köfteleri önce tepsiyle dondurucuya koyarım köfteler donunca poşetleyip tekrar dondurucuya kaldırırım pişireceğim zaman suyu kaynatıp köfteleri donuk şekilde ilave ederim...
*Pirinci özellikle yıkamıyorumki pirinçteki nişasta gitmesin köfteler pişerken dağılmasın..
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder