5 Mayıs 2013 Pazar

MAYALI PİŞİ


 Selamlar arkadaşlar hepimize sağlıklı,huzurlu mutlu günler dilerim...
Sevgili Cahidede görüp denedim bu tarifi...
Tarifin güzel yanı hamuru akşamdan hazırlayıp sabah kullanabiliyor olmam Cahide bacımın dediğine göre dolapta iki gün bekletilebiliyormuş..
Mayasız kabartma tozuyla yaptığım pişi tarifim burada
Tarifimize geçelim dilerseniz...
1 buçuk su bardağı az ılınmış  su
1 su bardağı süt (ılık)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
2 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı kuru instant maya
 un
tuz
Önce sıvı malzemeleri karıştırdım daha sonra kuru malzemeleride ilave ettim aldığı kadar un ve mayayı ekleyip ele yapışmayan yumuşak hamur yaptım..
Hamuru akşamdan yoğurdum kapaklı bir kaba koydum dolaba kaldırdım sabah kullanmadan yaklaşık yarım saat önce  dolaptan çıkardım...
Unlanmış zeminde çok inceltmeden açtım..Kıtır pişi seviyorsanız hamuru ince açın ama benim gibi yumuşak pişi seviyorsanız hamuru çok inceltmeyin..
Bıçakla hamuru kestim sıcak yağda pişirdim...
Pişinin bir kısmını peynirli yaptım...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder