20 Mayıs 2013 Pazartesi

ACIBADEMLİ TİRAMİSU


Tiramisuyu daha önce kek ve kedi dili bisküvi (Savoyer) ile yapmıştım.Bu sefer acı badem kurabiyesi ile yaptım.Sıcak havalarda serin serin iyi gitti.Ama bana sorarsanız benim favorim hala kedi dili ile yapılan tiramisu.Değişiklik isterseniz bunu da deneyebilirsiniz.

MALZEMELER:

15-18 adet küçük acıbadem kurabiyesi

şurubu için:

yarım su bardağından biraz daha az sıcak su
1 tatlı kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı şeker

kreması için:

2 çorba kaşığı un
2,5 su bardağı süt
2 yumurta sarısı
1,5 çay bardağı şeker
1 paket 200gr.lık labne (yeşil kutu)
1 paket vanilya

üzeri için :

1 yemek kaşığı kakao

YAPILIŞI:

Acıbadem kurabiyelerini ben pastaneden aldım evde de yapabilirsiniz.Birbirine yapışık olan kurabiyeleri ortadan enine kesin iki adet yapın bunları borcama dizin.Bölmeden tek tek de acıbademleri dizebilirsiniz bu sizin arzunuza kalmış.Bir bardakta sıcak su ,nescafe ve şekeri karıştırıp kurabiyeleri ıslatın.Diğer tarafta tencerede süt,un,yumurta sarıları ve şekeri karıştırarak pişirin.Koyulaşan muhallebinin içine vanilya ve labne peynirini katıp blenderden geçirin.Şuruplanmış acıbademlerin üzerine döküp tatlıyı dolaba kaldırın.Benim kullandığım borcam 30x18 cm.lik dikdörtgen bir borcam idi.Servisten önce kakao serpip soğuk soğuk servis edin.
Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder