20 Mayıs 2013 Pazartesi

ÇİLEK MARMELATLI KEK


Hayırlı,huzurlu ve sağlıklı bir hafta dilerim hepimize...
Daha önce burada yaptığım çilekli muhallebiden sonra çilek marmeladlı kek yaptım..
Kekin bir kısmınıda çikolatalı fındıklı yaptım özellikle çocuklar sevdiler...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
2yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı süt
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
3 çay bardağu un
1 kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao
50 gram bitter çikolata



Yumurtaları ve şekeri uzun bir süre çırptım...
 Süt,sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip kısa bir süre daha çırptım..
Un ve kabartma tozunuda ekleyip malzemeler karışına kadar çırptım..
Tekli kağıt kalıplara hamurun bir kısmını paylaştırdım keklerin ortasına yaklaşık bir tatlı kaşığı marmelad ekledim...
Kalan hamura benmari usulü erittiğim çikolatayı ve kakaoyu ekleyip karıştırdım..
Kalıblara paylaştırdım ısıtılmış fırında pişirdim...

Bu ölçülerle 6 tane vişneli 8 tane kakaolu kek elde ettim...
Şimdilik benden bu kadar selametle kalın..  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder