18 Haziran 2009 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI KABAK YEMEĞİ


Kısa bir süre burada olmayacağım. Biraz gidip dinlenme zamanı geldi çok şükür. Dönmenin stresi gitmeden basıyor ya çok kızıyorum kendime aslında ama engel de olamıyorum. Olsun, yine de gitmek güzel.. Dönecek yer olması da güzel diyorum kendime , teselli ediyorum :)

Ben yokken kendinize bahane yaratmayı ihmal etmeyin sakın.Kendiniz için , sevdikleriniz için , iyi hissetmek için, mutlu olmak ve etmek için bahaneleriniz hep cebinizde olsun.

Bugün yazacağım yemek tam bir yaz mutfağı ürünü. Kabak seviyorsanız, yapması pratik, tadı lezzetli bu yemeği de seveceğinize şüphem yok.

Malzemeler:


  • 3-4 adet kabak

  • 1 adet orta boy kuru soğan

  • 2 adet orta boy domates

  • 2 yemek kaşığı pirinç

  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ

  • 1 su bardağı su

  • 3-4 adet kesme şeker

  • tuz

  • üzeri için dereotu

Kabaklarımızı yıkadıktan sonra soyucunun tırtıklı kısmı ile kazıyoruz. (Eğer soyucu aleti yoksa çatalla da yapılabilir) Bu şekilde bence çok şık duruyorlar :) Kabaklarımızı halka halka kesiyoruz. Soğanları ufak ufak doğruyoruz. Domatesleri de minik küpler halinde kesip hazırlıyoruz. Pirinci yıkıyoruz.


Tenceremizin önce soğanları koyuyoruz, üzerine kabakları ve domatesleri ilave ediyoruz. Yağını, suyunu, tuzunu, pirinçleri ve şekerini ekleyip, kısık ateşte yaklaşık 30 dk kabaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.


Pişen yemeğimizi soğumaya bırakıyoruz. Servis ederken üzerine ince kıyılmış dereotu serpiyoruz.


Afiyetle kalın, kendinize iyi bakın.


Kısa süre sonra görüşmek üzere !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder