8 Haziran 2009 Pazartesi

KUMPİR

Yaz gelip sıcaklar iyice bastırınca insanın canı soğuk şeyler istiyor ,benimde canım istedi dondurma dışında ne yapabilirim derken aklıma bu tarif geldi, bu salatayı yaptım .Tarifim dört kişilik siz kişi sayısına göre çoğaltabilirsiniz.

MALZEMELER:

5 adet patates
1/2 kutu mısır
1 havuç
3 yemek kaşığı kadar bezelye
2 tane kornişon turşu
tuz
mayonez
ketçap

YAPILIŞI:

Patatesleri haşlayıp püre yapın ,tuz serpin bir yemek kaşığı mayonez koyup karıştırın.(tuzunu kendi damak tadınıza göre ayarlayın)Püreyi küçük kare borcama döşeyin.Üzeri için isterseniz hazır garnitür kullanın ben evde var diye kullanmadım.Havuçları soyup minik minik doğradım bezelyelerle haşlayıp süzdüm.Bu karışıma mısırı ve minik doğranmış salatalık turşusunu katın, pürenin üstüne bu garnitürleri dökün yine çok az tuz serpin üzerlerine ketçap mayonez sıkıp dolaba kalıdırın.(yine ketçap ve mayonez miktarını siz istediğiniz gibi ayarlayın)Servis zamanı çıkarıp servis edin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder