8 Haziran 2009 Pazartesi

Kısır (Emine Beder'in tarifiyle)

Daha önce Çiğdem'in tarifiyle yapmıştım, bu sefer de çaya gelen arkadaşım için Emine Beder'inkini denedim.. İki tarif arasında ufak tefek değişiklikler var.. Kısır yapılır yapılmaz ılık ılık yenmeli bence. Ne dersiniz?

Malzemeler:
2 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı sıcak su
1 çorba kaşığı domates salçası (ben 2 kaşık kullandım)
1 orta boy soğan (ben 2 adet kullandım)
3-4 dal taze soğan
sıvıyağ
tuz
kimyon
1/4 limonun suyu (ben 1 limon kullandım)

Yıkanmış bulgurları bir kaba alıp şişmeleri için sıcak suyu üzerlerine döktüm ve kabın ağzını kapatıp 10 dk. bu şekilde beklettim. Tavaya sıvıyağı alıp yemeklik doğradığım soğanları kavurdum, salçayı da ekleyip 1-2 dk. daha pişirdim. Taze soğanı ufak ufak kestim. Şişen bulgurlara salçalı sosu ekleyip iyice karıştırdım. Ondan sonra tuzu, kimyonu, limon suyunu ve taze soğanı da ekleyip karıştırdım.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder