2 Haziran 2009 Salı

Pelin'in Çilekli Pastası

Dün öğleden sonra, okuduğum kitaba ara verip Pelin'in çilekli pastasını yapmaya karar verdim. Akşam yemeğinden sonra eşime sürpiz olmasını istiyordum. Yani ilk defa deneyeceğim bu pasta için yaklaşık 2 saatim vardı.Bu kadar heyecan yetmedi, misafir de çağırdım.. Zaten artık biliyorsunuz, misafir geleceği zaman yeni bir tarif denemeye bayılıyorum..

Pandispanya için malzemeler: (orjinal tarif burada)
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi

Şeker ve yumurtaları iyice çırptıktan sonra karışımın içine un, vanilya, kabartma tozu ve limon kabuğu rendesini ekleyip spatulayla karıştırdım. Yağlanmış kek kalıbına döküp önceden 175' de ısıtılmış fırında pişirdim. Kek soğuduğunda ikiye kesip her katı soğuk sütle ıslattım..

Kreması:
1 küçük paket labne peyniri
1 küçük kutu sıvı krema
1,5 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya

Kremayı mikserle çırpıp diğer malzemeleri de ekledim, koyulaşana kadar çırpmaya devam ettim.

Not: Yuvarlak kek kalıbımın
çapı 23 cm olduğundan kek istediğim gibi kabarmadı,. Ben de ara krema hazırlamak yerine dış kremayı hem kekin arasına hem de dışına kullandım. Sizde varsa, Pelin'in tavsiyesine uyup çapı 20 cm'lik kek kalıbı kullanabilirsiniz)

Afiyet olsun!

Pelin'cim bu güzel tarif için teşekkürler, yiyenler çok beğendi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder