19 Haziran 2008 Perşembe

Yazın Vazgeçilmezleri: Zeytinyağlı Fasulye ve Cacık

Evlenmeden önce de böyleydi: yaz geldi mi, bizim evden zeytinyağlı fasulye ve cacık hiç eksik olmazdı.. Şimdi ben de bu yaz geleneğini devam ettiriyorum ve ikisini birbirine çok yakıştırdığımdan ne zaman fasulye pişirsem yanına cacık da hazırlıyorum..

Peki ya sizin zeytinyağlı fasulyenin yanına mutlaka pişirdiğiniz ya da hazırladığınız bir vazgeçilmeziniz var mı?

Malzemeler:

1 kg. çalı fasulyesi
1 büyük kuru soğan
4-5 diş sarımsak
2 rendelenmiş domates

2 tatlı kaşığı domates salçası

4 adet kesmeşeker

tuz

zeytinyağı (damak zevkinize göre miktarını ayarlayabilirsiniz)

2 çay bardağı su

Fasulyeleri yıkayıp kenarlarını alın. Arzunuza göre, iri olanları uzunlamasına ikiye kesebilirsiniz. Soğanı, sarımsağı, domatesi rondodan geçirip salçayı da ilave ederek pişirin. Tuzu, şekeri ve 2 çorba kaşığı zeytinyağını da ekleyip sosu iyice pişirin. Fasulyeleri ilave edip iyice karıştırarak sosla özleşmesini sağlayın. Suyunu da ekleyip fasulyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. (Benim gibi düdüklü tencerede pişirirseniz 8 dk. yeterli olacaktır.) Piştikten sonra fasulyelerin üzerine arzu ettiğiniz miktarda zeytinyağı gezdirip demlenmesi için tencerenin kapağını kapayın. Ilındığında servise hazırdır.


Benim sevdiğim şekliyle cacık için malzemeler:

4 -5 salatalık
yoğurt (yaklaşık 4 su bardağı)
2 diş sarımsak

taze nane

kekik
soğuk su (ben çok koyu sevmediğimden 1/2 lt. ye yakın kullanıyorum)

zeytinyağı (arzuya göre)


Su hariç bütün malzemeleri rondodan geçirip derin bir kaseye alın. İçine soğuk su ekleyip çırpıcıyla iyice karıştırın. Dilerseniz üzerine birkaç damla zeytinyağı gezdirebilir ve taze nane yapraklarıyla süsleyebilirsiniz.


Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder