9 Haziran 2008 Pazartesi

Karadeniz Turu Son Gün Uzungöl - Ayder Yaylası

Gezimizin son gününe İnan Kardeşler'de kahvaltı ve göl etrafında gezinti ile başlıyoruz. Hava oldukça soğuk..

Arabayı aşağıda bırakıp göle tepeden bakmak için yukarı tırmanıyoruz..

Öğlen Uzungöl'den ayrılıp sınır kapısına gidiyoruz..

Dönüşte Rize'nin Çamlıhemşin girişinden Ayder Yaylası'na doğru yol alıyoruz.

Gezimiz boyunca gördüğümüz teleferiklere Çamlıhemşin'de de rastlıyoruz. Vadilerin yamaçlarına kurulu köylerin hanelerinin bahçeleri karşı yamaçta olabildiğinden, kurdukları teleferiklerle kimi zaman ürünlerini kimi zaman da insan taşıdıklarını öğreniyoruz..

Çok vakit geçmeden Ayder Yaylası'ndayız..

Her yer yemyeşil, çimenler bir örtü gibi etrafı kaplamış.. Pekçok motel ve pansiyon var, biz Kuşpuni'nde karar kılıyoruz.. Tertemiz ve sımsıcak bir dağ evi burası..

Pencereden gördüğümüz ve gün boyu sesini duyduğumuz güzellik..

Açık hava karnımızı acıktırınca akşam yemeği molası veriyoruz..

Tereyağlı kaşarlı alabalık

karışık salata

ustadan tarifini aldığım mıhlama..

ve turşu..

Ertesi sabah Kuşpuni'nde kahvaltıyla Karadeniz gezimizi sonlandırıyoruz..

Sanki Karadeniz de hüzünlü biz onu bırakıyoruz diye.. Bir daha gelmeye söz vererek muhteşem doğası, güleryüzlü insanları, nefis mutfağı ile yolculuk boyunca gezip gördüğümüz yerleri düşünüyoruz.. Kimbilir İstanbul'a gidince nasıl alışacağız..