28 Haziran 2008 Cumartesi

Sebzeli Mini Pizza ve Cevizli Kabak Mezesi

Cuma akşamı yemekli bir doğumgünü partisine davetli olduğumuzu öğrendiğimde işten eve dönünce neler hazırlayabileceğimi düşünmeye başlamıştım bile. Fazla zamanım olmadığından, hem pratik hem de amaca uygun bir tarif aramaya başladım ve nihayet - davetlilerin çok beğenip tariflerini isteyeceklerini tahmin etmediğim- iki aperatifte karar kıldım..


İlki, Emel Başdoğan'ın sebzeli mini pizza tarifi.. Malzemelerin evde bulunduğundan emin olduktan sonra hazırlıklara başladım.. Gelelim orjinal tarife ve benim eklemelerime..


Malzemeler:
1 adet patates (ben 2 adet kullandım)
2 adet kabak

sosis (ben 5 adet parmak sosis kullandım)

tuz

karabiber

kekik

4 silme yemek kaşığı un (30 gr.)

2 adet yumurta
1 su bardağı süt
tereyağ (malzemeleri kavurmak için - ben 1 yemek kaşığı sıvıyağ kullandım)
kaşar peyniri (ben ekledim)

Kabuklarını soyduğunuz patatesi küçük küpler halinde kesip tuzlu suya koyun. Suyunu süzüp yağda kavurun. Kabakları yıkadıktan sonra kabuklarıyla birlikte minik küpler halinde kesin. Patatesler kavrulunca kabakları ilave edin ve harcı kavurmaya devam edin. Sosisleri minik minik doğrayın ve kavrulan sebzelere ekleyin. Kısa süre kavurmaya devam edip, tuz, karabiber, kekik ve kaşar peyniri ekleyin. Peynir erimeye başlayınca ocağı kapatın. Harcı 12'li muffin kalıbına pay edin (piştikten sonra yapışmaması için kalıbı yağlayabilirsiniz). Un, yumurta ve sütü blenderda çırpın ve kalıplardaki harcın üzerine dökün. Önceden 180' de ısıtılmış fırında 25 dk. pişirin. Yapışmaz bir spatülle mini pizzaları kalıptan çıkarıp servis yapın.


Mini pizzaların yeterli olmayacağını düşünüp daha önce lise arkadaşları yemeği için yaptığım cevizli kabak mezesi de hazırlamaya karar verdim. Tarif Sahrap Soysal'a ait.

Malzemeler:
3 adet orta boy kabak
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz

Sosu için:
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
3 diş sarımsak
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz (ben cevizleri elimle gelişigüzel iri parçalara ayırdım)
1 demet dereotu (ben kullanmadım)
1 tatlı kaşığı pul biber

Kabakları iyice yıkadıktan sonra rendenin iri tarafıyla rendeleyin. Sıvıyağla rende kabakları yüksek ısılı ateşte sürekli karıştırarak 5-6 dk.kavurun ve tuz ilave ederek ılınması için kenara alın. Derin bir kapta sos malzemelerini karıştırıp ılınan kabakların üzerine dökün, iyice harmanlayın. Üzerini pul biber ve dilerseniz ekstra cevizle süsleyip servise sunun.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder