11 Haziran 2008 Çarşamba

İlker'in Tarifiyle Kuymak

Hatırlayacaksınız, Karadeniz gezimizin 4. günü Trabzon - Akoluk Lokantası'nda tatmıştık kuymağı. Bir peynir sever olarak bu lezzete bayılmış ve dayanamayıp sevgili İlker'den tarifini istemiştim. Sağolsun, öyle yardımseverdi ki, bir koşu tarifi yazıp bana verdi. Ben de hiçbir değişiklik yapmadan İlker'in yazdığı tarifi size aktarıyorum..


Tereyağı eriyecek. Ondan sonra 2 su bardağı su katılacak. Su kaynadıktan sonra mısır unu katılacak. Çok katı olmayacak şekilde olacak. Ondan sonra da tellenen peynir (Karedeniz'de köylerde yapılan bir peynir. İlker İstanbul'da bulamayacağımızı söyledi, onun yerine dil peyniri ya da örgü peynir kullanabilirmişiz) konulup eritilecek. 5 dk. sonra tamam olur.

Afiyet olsun!

Not: Bu lezzeti İstanbul'da da yakalayabilmek için Ayder'den bakır kuymak sahanı almıştık. Dener denemez benim kuymağımın fotoğrafını da ekleyeceğim.. Bu arada kuymak sıcak sıcak yeniyor..

14.06.08 tarihli ekleme: Sofradaki Anadolu etkinliğinde tanışma fırsatı bulduğumuz Trabzon'lu ustanın laz böreğini yerken, kuymak ve mıhlamanın aslında aynı şey olduğunu, Trabzon'da kuymak, Rize'de mıhlama, hatta başka yörelerde başka isimler de aldığını öğrendik..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder