30 Mayıs 2011 Pazartesi

TULUM PEYNİRLİ ÇİÇEK KURABİYELER


Bu kurabiyeleri cuma günü yaptım ,gece dizi seyrederken çayla iyi gider diye düşündüm gerçektende çok iyi gitti kaç tane yedim hatırlamıyorum bile:)))
Ben tereyağ kullandım ve çiçek şeklinde yaptım siz zevkinize göre margarinle ve değişik şekillerde yapabilirsiniz.Benim ölçülerimle 25-30 adet kurabiye çıktı.
Hepinize harika bir hafta dileyip tarifime geçiyorum.

MALZEMELER:

2 adet yumurta
1 su bardağı erzincan tulum peyniri
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı oda ısısında tereyağ
3 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartmatozu
bol dereotu
1 tatlı kaşığı tuz
un
üzeri için çörekotu

YAPILIŞI:

Derin bir kaba yumurtalardan birini kırın,diğerinin beyazını katıp sarısını ayırın.Yumurtalara ufalanmış tulum peyniri, sıvıyağ, tereyağ, yoğurt, ince kıyılmış dereotunu ekleyin.
Unu ,tuz ve kabartma tozunu eleyerek karışıma katın.Unu yaklaşık 3-3,5 su bardağı kadar kullandım ele yapışmayacak bir hamur elde edince hamurdan portakal kadar parçalar koparıp oklava ile yarım cm. kalığında açın kalıplarınızla kurabiyeler çıkarın.Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpip 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.
Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder