19 Mayıs 2011 Perşembe

BEZELYE SALATASI




Öncelikle herkesin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramını kutlarım.


Bezelyenin zamanı gelmişken bende hem sık sık pişirip hemde derin dondurucuya kışın tüketmek için koyuyorum.Geçen gün et yemeğinin yanına salatasını yapayım dedim gayet güzel oldu.




MALZEMELER:




Yarım kg.bezelye


7 - 8 dal taze soğan


bol dereotu


zeytinyağ


nar ekşisi


tuz




YAPILIŞI:




Ben taze bezelye ile yaptım ama derindondurucudan da çıkarıp yapabilirsiniz.Ayıklanmış yıkanmış bezelyeleri yumuşayana kadar haşlayın,süzün.İnce ince kıyılmış taze soğan ve dereotunu bezelyelere ekleyin.Zeytinyağ,nar ekşisi,tuz ilave edin.Bunların ölçülerini vermedim siz damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.Hepsini harmanlayıp servis tabağına alın,işte bukadarcık.


Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder