28 Mayıs 2011 Cumartesi

PORTAKALLI İRMİK TATLISI

Selamlar arkadaşlar hepimize sağlıklı huzurlu güzel bir hafta sonu dilerim.Geçen gün markette selvanın muzlu,vanilyalı ve portakallı irmik çeşitlerini gördüm.Hemen deneyim dedim portakallısından aldım paketin üzerindeki tarifi uyguladım.
Özellikle sütlü tatlılarda güzel bir çeşit diye düşünüyorum.
Yalnız şeker miktarını azalmakta fayda var bana biraz fazla tatlı geldi.Birde ben üstüne tuzsuz fıstık dizdim.
Selvanın sitesinden tarifi aynen yayınlıyorum.
•Hamur için:
3 yumurta
•1.5 su bardağı şeker
•1 su bardağı yoğurt
•2 çay bardağı ayçiçek yağı
•1 su bardağı portakallı irmik
•1.5 su bardağı un
•1 paket kabartma tozu
•Şerbet için:
•3.5 su bardağı şeker
•4 su bardağı su
•1 yemek kaşığı limon suyu
HAZIRLANIŞI
Bir kapta yumurta ve şekeri beyaz köpük kıvamına gelinceye kadar iyice çırpın. İçerisine yoğurt ve yağı ilave ederek karıştırmaya devam edin. İrmik, un ve kabartma tozunu da ilave ederek akışkan bir hamur elde edin. Yağladığınız tepsiye hamuru dökerek önceden ısıtılmış fırında 170 C'de yaklaşık 40 dakika, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.(Ben pişirme süresini kendi fırınımın ısısına göre ayarladım)
Ayrı bir tencerede şeker ve suyu kaynatarak şerbeti hazırlayın ve içerisine limon suyunu ilave edin. Fırından çıkardığınız tatlıya bir iki dakika sonra oda sıcaklığındaki şerbetinizi dökerek, şerbeti çekmesi için bekleyin. Yaklaşık 2 saat dinlendirdikten sonra tatlınızı servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder