15 Mayıs 2011 Pazar

Kolay Tiramisu


Hani 5 dakikada hazır olan ve acil durumlarda kurtarıcı tatlılarımız vardır.Bu tarifte onlardan biri...Eskiden vaktim dar olduğunda sık sık irmik tatlısı yapardım ama baktımki evdekiler artık irmik görmek istemiyorlar:) çeşitli şekillerde kedi dili ve muhallebiyi buluşturup çıkarıyorum ortaya:)


Buradaki çilekli tarif yine onlardan biri...İster kupta isterseniz borcamda yapabilirsiniz.Ben dilimlerim düz çıksın istediğim için uzun cam baton borcam kullandım ...

Kolay Tiramisu(1 cam baton kalıp yada 6 kup için)

15 adet kedi dili
1 fincan sıcak su
1,5 yemek kaşığı nescafe classic
1 yemek kaşığı şeker

Muhallebisi İçin;

Yarım kilo süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 yumurta sarısı
5-6 yemek kaşığı şeker
yarım kutu labne peyniri(yörsan kullandım)
1 paket vanilya(şart değil)






Vanilya ve labne peyniri hariç bütün muhallebi malzemesini sürekli karıştırarak pişirelim ve altını kapatıp arada karıştırarak ılınmaya bırakalım.

Bu sırada 1 fincan suya ,nescafe ve şekeri ileve edelim ve kedi dillerini bütün olarak 1-2 saniye kahveye batırıp borcamın tabanına dizelim.Ilınan muhallebinin içine vanilya ve labne peynirini ekleyip iyice karıştıralım ve yarısını kedi dillerinin üzerine dökelim.Kalan kedi dillerinide kahveye batırıp muhallebin üzerine dizelim.

Kalan muhallebiyide tekrar iyice çırpıp kedi dillerinin üzerini kaplayalım.Zaten ılık olan tatlımızın üzerine streç film geçirip en az 2 saat buzdolabında soğutalım.Servis sırasında üzerine kakao ekleyip mevsimindeysek çileklerle birlikte servise sunalım.


Afiyet Olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder