19 Mayıs 2011 Perşembe

GÖNLÜ HOŞ


Selamlar arkadaşlar bu günkü tarifimi keyfli tadlar arkadaşımdan aldım ve çok beğendim oldukça uzun bir süre oldu yapalı bu yüzden yapım aşamasındaki püf noktalarını unuttum ama Allahın izniyle yeniden yapacağım.Güzel tarif için arkadaşıma teşekkür ediyor tarifi aynen yayınlıyorum.
Malzemeler
4 yumurta
3 fincan şeker
1 fincan sıvı yağ
1 fincan su
1 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Keki ıslatmak için 1 su bardağı meyve suyu veya süt
Kreması
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
3 fincan şeker
1 kg süt
1 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket krem şanti
Çikolata sos
Yapılışı
Yumurtalar şeker ile köpürene kadar çırpılır.
Diğer malzemelerde ilave edilerek kek hamuru hazırlanır. Dikdörtgen cam bir tepsiye dökülerek 180 dereye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir.
Diğer taraftan bir tencere içerisinde 2 yemek kaşığı tereyağ ve 2 yemek kaşığı un kavrulur. Karıştırılarak süt ilave edilir. Bir su bardağı un daha eklenip şeker ve vanilya da konarak krema yapılır.
Krema soğutulur ve 1 paket krem şanti eklenerek mikserle 5 dk çırpılır.
Soğuyan kek 1 su bardağı süt veya meyva suyu ile ıslatılır.
Krema kekin üzerine dökülür.
En üste de çikolata sos yapılır. İstenilen malzeme ile süslenir.Ben hazır çikolata sosu kullanmıyorum arkadaşlar sürekli kullandığım ve çok memnun olduğum çikolata sos tarifim için tık tık



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder