28 Mayıs 2011 Cumartesi

BİTTER SARELLELİ VE SIVIYAĞLI KEK HEM ÇOOK YUMUŞAK HEM ÇOK NEFİSS:)





ARA SIRA BULUTLU OLSA DA GÜNEŞLİ VE HARİKA BİR İLKBAHAR GÜNÜNDEN SICACIK SELAMLAR VE SEVGİLER



BİTTER SARELLELİ,KAKAOLU VE SIVIYAĞLI, YUMUŞACIK,MİS GİBİ ÇİKOLATA KOKULU,LEZZETİNE DOYUM OLMAYAN BİR DİLİMLE YETİNEMEYECEĞİNİZ BİR DİLİM DAHA BİR DİLİM DAHA DİYECEĞİNİZ HARİKA BİR KEK:)



Ben genelde sarelle vs almam ancak eve çocuklu misafir geldiğinde alır,giderken yanlarında götürmelerini isterdim:))) Bitterli çıkınca aldık ve beğenerek yedik,şişenin içindekileri sıyırmanın zorluğunu görünce biraz daha ilave ile kek,kurabiye yapayım dedim,belli bir tarifim yoktu,biraz ondan biraz bundan derken hem çok kabaran hem lezzetine doyamadığımız bir kek çıktı ortaya:)



malzemeler: su bardağım küçük boy idi yaklaşık 180 ml



3 adet yumurta,



1 su bardağı süt,



1 su bardağı sıvıyağ,



1 su bardağı ve 2 yemek kaşığı şeker,



2 yemek kaşığı bitter sarelle,



2 yemek kaşığı silme kakao,



2 tatlı kaşığı tarçın,



vanilya,



kabartma tozu,



2,5 su bardağı un


yapılışı:


ilk olarak sarelle şişesinin içine diğer şişeden ilave edip 1 su bardağı süt koydum ,mikrodalga fırında erimesi için ısıttım,


her zamanki gibi önce yumurtaları bir müddet çırpıp,şekerle birlikte şeker eriyene dek çırptım,sıvıyağını ve sarelleli sütünü ilave ettim,kuru olan malzemeleri de küçük süzgeçle eleyerek ilave ettim tahta kaşıkla söndürmeden karıştırıp kek kalıbına döktüm,ön ısıtmalı 160-170 c fırında pişirdim


sonuç: mükemmel bana ve bize göre fevkaladenin fevkinde oldu:))


pişerken kokusu bahçeye balkonlara komşulara dağıldı,yakınımızdaki tüm komşular nasibini aldı her eve birey sayısınca dilim gitti:))


SUSUAMCOREKOTU ise yoruldu ama çook mutlu oldu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder