24 Mayıs 2011 Salı

KATMER



Bugün sizlere evde yaptığım katmerimle merhaba demek istedim.Her zaman gittiğim restorantlarda yerdim bu sefer evde denemeye karar verdim iyiki yapmışım hem pratik hem güzel oldu .Artık favori tatlılarım arasında kendisi.Ben rulo şeklinde yaptım siz istediğiniz şekilde yapabilirsiniz.İlk denemem olduğu için baklava yufkasından 8 adet kullandım Şerbetide ona göre az tuttum.


MALZEMELER:


8 adet baklava yufkası

1 kutu kaymak

3 çorba kaşığı toz antepfıstığı

4 yemek kaşığı tereyağ


Şerbeti için:

2,5 su bardağı su

1 su bardağı şeker

birkaç damla limonsuyu


YAPILIŞI:


Baklava yufkasını düz bir zemine yayın.Erimiş ılınmış tereyağından fırça ile yufkanın hertarafına yayın daha sonra kaymak sürüp toz antepfıstığı serpin yufkayı rulo yapın.Eni genişse ortadan ikiye kesin.Tereyağı ile yağlanmış fırın tepsisine dizin.Her yufkaya aynı işlemi yapın.Bitince üzerlerine yine fırça ile terayağ sürüp 180 derecedeki fırında 15-20 dakika pişirin.Üzerleri hafif kızarınca fırından çıkarın.Diğer tarafta şerbet malzemelerini kaynatarak şerbeti hazırlayın.

Tatlı ve şerbette ılıkken şerbeti tatlılara dökün.Üzerlerine toz antepfıstığı serpip vanilyalı dondurma ile servis edin.Afiyetolsun.

Böylece 8 adet katmeriniz hazır oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder