28 Şubat 2011 Pazartesi

ÇİLEK REÇELLİ TURTA



Herkese mutlu ,sağlıklı bir hafta dilerim.


Bugün size arkadaşlarım geldiğinde yaptığım çilekli turtanın tarifini vericem.İlk kez yaptığım bir tarifi genelde misafire çıkarmam ne de olsa riski var beğenilmez ,güzel olmaz vs... ama bunun görünüşünü beğendim, güzel olacağına inandım ve masaya çıkardım.
Çilekli tatları severseniz deneyebileceğiniz bir tarif,vişne reçeli ilede yapabilirsiniz.Ben 21 * 21 cm.lik kare borcamda yaptım,çok ince olsun istemedim kalınlığı yaklaşık üç parmak kalınlığında oldu.Daha ince olsun isterseniz biraz daha büyük bir kalıbta yapabilirsiniz.


MALZEMELER:


1 poşet savoyer bisküvi ( 12 adet)
2 yemek kaşığı tereyağ
8 yemek kaşığı pudra şekeri
5 yemek kaşığı un
yarım çay bardağı çekilmiş ceviz içi
2 çay kaşığı tarçın
3 yumurta
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
4-5 yemek kaşığı çilek reçeli


YAPILIŞI:


Savoyer bisküvileri (yani kedidili bisküvi olarakta geçer,tiramisuda kullandığımız bisküvi ,pakette iki ayrı poşet vardır bir tanesi ile yaptım ) rondoda un haline getirin.Bu bir kenarda beklesin.Diğer tarafta derin
bir kasede oda ısısında yumuşamış tereyağ ,pudraşekeri,vanilya,tuz ve
tarçını çırpın.Oda ısısındaki yumurtaları teker teker katıp çırpın.Daha sonra un haline gelmiş kedidillerini ve unu ekleyip çırpmaya devam edin.Bu karışımdan iki kaşık bir krema sıkacağına koyun kalanı margarinle yağlanmış borcama dökün.Çilek reçelini (tane ve suyu karışık ) rondoda çekip karışımın üstüne dökün.Krema sıkacağına koyduğunuz karışımla turtanın üstüne kafesler yapın.170 derecedeki fırında yaklaşık 40 dakika kadar pişirin.Üzeri pembeleşsin.Kek gibi bıçak batırarakta kontrol edebilirsiniz.Pişince çıkarıp soğumaya bırakın.İsterseniz üzerine biraz pudra şekeri serpip servis edin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder