25 Şubat 2011 Cuma

BAKLALI YAPRAK SARMASI



KURU BAKLA SARMASI
300 gram salamura yaprak (ben yazın  haşlayıp buzluğa  atıyorum onlardan kullandım )
250 gram kuzu kaburga kemik
250 gram bakla
1çay bardağı yarma
250 gram kıyma
2 adet kurusoğan
1/2 çaybardağı sıvıyağ
Maydanoz, kurunane, dereotu,yenibahar, kimyon, pulbiber
1 yemek kaşığı salça
1 Yemek kaşığı sumak
YAPILIŞI
Baklalar akşamdan ayıklanır, yıkanıp, ıslatılır.sabahleyin baklalar elle kırılır. Ben  rondada çok ezmeden biraz kırdım .Kırılan baklalar, yemeklik doğranan soğanlar ve bütün malzemeler birlikte harmanlanır,yapraklara  birer tatlı kaşığı konularak sarılır, tencereye kaburgalar dizilir, üzerlerine sardığımız sarmalar  yrleştirilip su ve sıvıyağ  ilave edilir, üzerlerine bir tabak kapatılıp pişmeye bırakılır .1/5 veya 2 satte pişiyor .
NOT::Tokat yöresine ait bir yemek çok lezzetli tavsiye ederim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder