20 Ekim 2005 Perşembe

Taco - Meksika Boregi


Merhaba

Gectigimiz aksam eve biraz gec kalinca, iftara ne yapabilirim
kolay diye yolda dusunurken aklima taco geldi, hem doyurucu
hemde evde sevilen bir lezzet. Yasadigim yer konumu ile her
kosebasinda taco yapan yer mevcut burada, ama bizim disarida
yemek yememe gibi sorunumuz var, kendim hazirlarsam daha
cok icimize sinerek yiyoruz. Sizlerde kolayca yapabilirsiniz diye
dusundum, hatta ramazanda sahurda yaninda meyve kompostolari
ile cok guzel oluyor, tortilla tarifi daha once vermistim, ama yine yazacagim.

Taco icin malzemeler:

1/2 kg dana kiyma
1 adet kuru sogan ( kucuk dogranmis)
1 adet yesil biber ( kucuk dogranmis)
2-3 dis sarimsak ( ezilmis)
3 yemek kasik salca
1 tatli kasik kirmizi toz biber ( aci olmayani kullandim)
1/2 tatli kasik tuz
1/2 tatli kasik karabiber
1 tatli kasik kimyon
1/4 tatli kasik kori
Rendelenmis kasar peynir ( ben cheddar kullandim)
damak zevkinize gore aci sos

Nasil mi yaptim?

Tum malzemeyi ( rendelenmis kasar haric ) tavada bir araya getiriyorsunuz, pisiriyorsunuz, salcayi biraz sulandiriyorum ben, 3 yemek kasik salca icin yarim su bardagi su kullanabilirsiniz, pistikten sonra kapagini kapatin, ilimasini bekleyin.

Bu sirada tortillalarinizi hazirlayin,
Gerekli olan malzeme:
2 kap un
1 cay kasik kabartma tozu
1/2 cay kasik tuz
1/2 kap tereyag
1/2 kap ilik su
Hepsini iyice yogurup, dinlendirdikten sonra kucuk yuvarlak yufka seklinde acip kisik ateste teflon tavada ters yuz ederek pisirin. Ya da kucuk top yapin hamuru,yagli kagit arasina koyup merdane ile uzerinden birkac gecmeniz yeterli olacaktir,acilmasi daha kolay olur boylelikle.

Tortillalariniz pistikce icine hazirladiginiz kiymali icten koyun, uzerine kasar rendesini ilave edip ikiye katlayin, genelde icine sour cream ve dogranmis marul ilave edip yeniyor ama biz o sekilde sevmiyoruz, kiymali harc ve kasar karisimi bizim damak tadimiza daha uygun geliyor.

Afiyet Olsun

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder