3 Ekim 2005 Pazartesi

Okuldan Eve Geliste Cocuklar Icin Oneriler

Okullar acildi, buyuk kucuk tum cocuklarimiz okullu oldu artik,
okuldan eve gelince cocuklar hemen pratik birseyler yemek isterler,
benim ZipZip oglum da okullu oldu artik, henuz 3 yasinda ama
yarim gun kabul ettiler hergun gidiyor okula, onun icin
sizler icinde kolaylik olur dusuncesi ile benden sizlere birkac
kolay oneriler:

Mozerallali Tost


Malzemeler:
Dilimlenmis tost ekmekleri
Mozeralla peynir ( veya kasar olabilir)
3 yumurta
1 su bardak sut
yarim demek dogranmis maydanoz
tereyag
tuz, karabiber

Hazirlanisi:
3 yumurta, sut ve tuzu iyice cirpiyorum, sonra dogranmis maydanozlari ilave ediyorum, daha sonra dilimlenmis ekmelerin arasina buyukce dilim peynir koyuyorum, sonra uzerine diger
dilimi yerlestirip kapatiyorum, yumurtali sutlu karisim dolu olan tabaga batirip cikariyorum,
tavaya tereyagimdan biraz koyup bu tostu tavaya koyuyorum, piserken uzerinden biraz spatula ile bastiriyorum, ters yuz ediyorum, yerken severseniz karabiber ilave ediyorum uzerine. Yaninda ayran ile cok guzel gidiyor cocuklar cok seviyor.


Tuna Sandvic :


Malzemeler:

1 kutu ton baligi
1/2 kap light mayonez
yarim kuru sogan ( kucuk dogranmis)
1 dal kereviz sapi ( kucuk dogranmis)
1 tatli kasik limon suyu
Tost ekmegi
domates dilimleri
maydanoz
tuz

Hazirlanisi:
Ton baligi, mayonez, sogan, kereviz sapi ve limon suyunu hepsini
iyice karistiriyorum, bu karisimi tost ekmegimin uzerine suruyorum,
domates dilimlerimi ve yikanmis temizlenmis maydanozlarimi da
yerlestirdikten sonra diger dilimi uzerine kapatiyorum, sonra uzerine
dogranmis domates dilimi koyuyorum, kesmeden once uzerinden
birer kurdan batiriyorum, keserken muntazam olmasi icin,
yaninda soguk meyve suyu ile guzel yeniyor,

Fistik Ezmeli Elmalar:


Malzemeler:
Dilediniz kadar elma
fistik ezmesi ( findik ezmesi, sokella kullanilabilir)
kirik ceviz ( findik, fistik olabilir)

Hazirlanisi:
Elmalari yikiyorum, kabuklarini soymadim, dilimledim, fistik ezmesi
surdum ve uzerine ceviz ufaladim, cocuklarimizin bazilarida bunu sever belki :))


Sosisli Sandvic ( hotdog)



Malzemeler:

Sosis( ben sebze sosis kullaniyorum, vejetaryen)
Hardal
Salatalik tursusu dereotlu ( bir cesni)
ekmek

Hazirlanisi:

Sosisi izgarada cevirerek pisiriyorum, sonra ekmegin arasina
yerlestirdim, hardal ve salatalik tursu ezmesinden koyuyorum,
severseniz ketcapda uygun olur bu sandvic icin.
Kolay gelsin ve Afiyet olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder