24 Ekim 2005 Pazartesi

PURELI ROSTO















Merhaba

Gectigimiz pazar iftar yemegimde konuklarimiz vardi,
bu rostoyu hazirladim, sevilerek yenildi, sizlerle
paylasmak istedim bende, iftar menusu icin ana
yemek olarak tercih edilebilir diye dusundum.


Malzemeler

Rostoluk et ( miktar size kalmis, ben 5.5 lb'den yaptim)
Mantar Corbasi ( hazir veya evde yapilmis kullanabilirsiniz)
Baharat ( karabiber, kirmizi biber, sarimsak tozu, sogan tozu,
kereviz tuzu )

Pure icin:
1 kg patates
2 bardak sut
125 gr tereyag
tuz
yarim limon suyu

Nasil mi Yaptim?

Rostoluk et pismesi vakit alici, bu sebeple ben slow cooker ( elektrikli guvec ) kullandim, aksamdan mantar corbamin icine etimi ve baharatlarimi yerlestirdim, kapagini kapattim, yaklasik 12 saatte yenilebilecek kivama geldi, kisik ateste pismesi etin daha iyi pismesini ve mantar corbasi sayesinde etin kendi suyu ile birlesmesi, baharatlarla yogunlasmasini sagliyor,

boylelikle et icin yeniden sos ( gravy ) hazirlamaniza gerek kalmiyor. ( bu yontemi Yemekbiz gurubumuzdan sevgili Ezel'den ogrendim)
Bu tencere yoksa ayni islemi bir firin kabinda kisik bir derecede yapabilirsiniz, firina koydugunuzda uzerinide baska bir tepsi ile kapatmanizi oneririm.
Ayni lezzete ulasacaginiza inaniyorum.

Pure icinde patateslerimi hasladim, diger malzemeleri ilave edip, elektronik mutfak aletim sayesinde puremde hazir oldu.
Afiyet Olsun.
Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder