9 Ekim 2005 Pazar

Barbunyalı Taze Fasulye



Geçen hafta oğluşum kreşe başladı , henüz alıştırma aşamasındayız.Beklerken Seyhan hanım ile ( müdire hn. ) yemek sohbeti ederken bana bu tariften bahsetti.
Onun yaşlıca bir teyzesi varmış ve seneler evvel taze fasulyeyi bu şekilde pişirmeyi öğretmiş ve çok sevilmiş bu şekli. Bana anlatırken ilgimi çekti .Zaten barbunya ya bayılırım. Hele de taze fasulye ile birleşince sevmem mi severimJ)

Geçen hafta eşim pazardan son kez taze fasulye almış Ben görünce şaşırdım zira bu sene düzgün fasulye çok azdı. Yinede yaptım.Taze fasulyeler aynen çok iyi değildi.
Ancak bu ikili birbirlerine çok yakıştı .Tam düşündüğüm gibiydi tadı, harikaaaa...
Fasulyeyi birde böyle deneyin.Pişman olmazsınız sanırım...

Tarif bildiğimiz taze fasulye gibi. Sadece içine barbunya ilave ediyorsunuz.
Ben kendi yöntemim ile yaptım.


Malzemeler
1 kg. taze fasulye
2 su bardağı barbunya
1 büyük soğan
4-5 domates
Tuz, karabiber
1 tatlı kaşığı toz şeker
Sıvı yağ

Yapılışı
· Sıvı yağ, soğan ve taze fasulyeleri düdüklü tencereye alalım
· Biraz çevirelim tencerede
· Barbunyaları kaynayan suda 3-4 dk. kadar kaynatıp kara suyunu atalım
· Taze fasulyelere süzdüğümüz barbunyaları ilave edelim
· Üstüne rende domatesleri ekleyelim
· Tuz, karabiber, şeker ilave edip ve çok az su ilave edip düdüklüyü kapatalım.
· Düdüklünüzün pişirme süresine göre zaman ayarı yapın

Afiyet olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder