4 Ekim 2005 Salı

Nohutlu Pirasa

Merhaba, bu ay yemek gurubumuz Yemekbiz' de Pirasayi
ayin sebzesi sectik,
gurup dostlarindan tariflerimiz geliyor,
bu yemekte benim tarifim.
Ozellikle ege bolgesinde yemeklere
nohut koyma aliskanligi vardir,
bende boyle ogrendim
ve tatbik ediyorum, sizlerde denerseniz, seveceksiniz eminim.


Malzemeler:
1 su bardagi nohut (haslanmis)
400 gr. hindi veya kuzu eti ( ben kuzu kullandim bu sefer)
3-4 kasik zeytinyag
1 tatli kasik biber salcasi
4 adet pirasa
2 adet domates ( kabuklarindan arinmis dogranmis)
2 dis sarimsak ( dilimlenmis)

Nasil mi Yaptim:

Nohutlarimi islatip sonra hasliyorum, vaktim olursa kabuklarindan ayiriyorum, vaktim yoksa ayiklama islemini es geciyorum bazen :)

Etlerimi kucuk kucuk dogruyorum, tencereye koyuyorum kendi suyunu
salip toplayana kadar ceviriyorum, sonra 3-4 kasik zeytinyagimi ilave
ediyorum, bir tatli kasik biber salcasini da ilave edip karistiriyorum,
pirasalarimi birer parmak kalinliginda dilimliyorum, onlarida tencereye
ilave ediyorum, uzerine 1 adet havucuda dilimliyorum, sonra kabuklari
soyulmus dilimlenmis domateslerimide ilave ediyorum,
2 dis sarimsak dogramasam olmaz :)) en son haslanmis nohutlarida
ilave edip bir bardak ilik su ilave ettikten sonra tuzunuda koyup
tenceremin kapagini kapatiyorum, sofraya getirmeden oncede uzerine
yarim limon suyu ilave ediyorum,
Afiyet Olsun.

Zeynep T.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder