14 Ekim 2005 Cuma

Havuçlu & Patatesli Çorba



Ben bu çorbayı oğluma minik harfli makarnalar yada şehriye de deniliyor galiba onlarla yapıyorum çok şirin oluyor. Ama bu kez yaptığımda evde sadece arpa şehriyesi vardı onu kullandım.
Kışın evimizde mutlaka çorba oluyor , çok seviyoruz çorbayı.
Mümkün olduğunca da damak zevkime uygun çorbalar deniyorum çeşit olsun diye.
Bu çorba da onlardan biri.
Evlendiğimiz ilk yıl denemiştim ve o gün bugün yapıyorum... Yani 6 yıldır:)


Malzemeler

Ortalama 4 –5 su bardağı Tavuk suyu
1 havuç ( rendelenmiş )
1 patates ( rendelenmiş )
1 avuç arpa şehriye / minik harfli makarna
Tuz, karabiber

Terbiye İçin
1 yumurta sarısı
yarım limon suyu
1,5 sb. yoğurt
2 – 3 çk un
tuz - karabiber

Yapılışı

· Kaynayan tavuk suyuna sıvı yağ eklenir
· Rende havuç, patates, şehriye ilave edilir
· Malzemeler pişince terbiyesi yapılır
· Koyu olursa sıcak su ile seyreltebilirsiniz

Afiyet Olsun
Figen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder