15 Ekim 2005 Cumartesi

Kahveli Kurabiye ile Kahve Keyfim


Merhaba
Ozellikle pazar gunleri aksam ustu kahve icmeyi seviyorum,
ev islerim azalinca ogle yemeginden sonra bir kahve molasi
bana iyi geliyor, ramazandan once yine bir pazar gunu kahvenin
yanina kahveli kurabiye yapayim istedim, bu sekilde yapmayida
Mine 'nin Yesilli kurabiyelerinde gormustum.

Malzemeler :
1 su bardagi un
1/2 su bardagi seker
2 adet yumurta
125 gr. tereyag
1 paket vanilya
4 kasik kahve ( kahveli karisim icin)

Nasil mi yaptim?
Once yumurtalarimi sekerle cirptim iyice, sonra unu vanilyami,
yagimi ilave ettim, iyice yogurdum, biraz dinlendirdikten sonra
bir kismini ayirdim, kahve ile karistirim o hamuruda,
sonrada yuvarlak sekiller verip , isitilmis firina surdum,
piserken cok koku sardi mutfagi, firindan cikincada hemen
bir Turk kahvesi yapip, yaninda yedim.
Yoruldugunuz bir anda sizde kahvenizi yapip biraz soluklanin.
Afiyet Olsun.
Zeynep Tore

Not: Resimde gordugunuz bakir cezve ve fincan rahmetli
anneannem ve dedemden kalma, anneannem dibekte
dovdugu kahveyi bu cezvede mangal uzerinde pisirirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder