11 Ekim 2005 Salı

Güllacınızını Nasıl Alırdınız ?...
Elmalı , Muhallebili , Ya da klasik mi



Dün sevgili Mine yaptı kıskandım:)Yok değil vallahi yorumda da belirtmiştim bugun yapacağım diye şükür yaptım. Yine Mine nin yorumlarında Sevgili Sibel de değişik bir tarz düşünüyordu .Sibel' cim elini çabuk tut , tarif için sabırsızlanıyorum...

Her sene Ramazan ayında mutlaka 2-3 kez güllaç yaparım. Çok seviyoruz Güllacı.
Hatta ben fazla alıp bırakırım yıl içinde yine aralarda yaparım.

İlk seneler yuvarlak çelik bir tepsim var onda yapardım. Kat kat serip aralarına istediğim malzemeyi serpip . Ama sonra bu şekilde servis yapmak bana zor geldi .
Bir gün bohça şeklinde denedim. Evet istediğim şekil buydu. O gün bugün bohça şeklinde yapıyorum. Ve böylelikle hem servisi kolay oluyor hem de iç malzeme tepside yüzmüyor:)
3 senedir bohça yapıyorum.

Dün gece Mine ile konusurken muhallebilili istedi.Zaten yapayım diyordum ama belki sonraydı ama istek gelince hemen yaptım.İyiki yapmışım.


Bugün 2 değişik denemem oldu. Sakızlı Muhallebili ve Elmalı.
Geçen seneden beri duyuyorum yemek gruplarında.
Bugün 1 lt. süt ve 1,5 su bardağı şeker+vanilya+gül suyu ile bir süt hazırladım.
1 lt. süt ile 7 adet Güllaç yaptım.

Eşimle tatlarına baktık. Önce elmalı denendi .Güzel.
Sonra muhallebili olanı muhteşemmmmm !
E klasik olanı zaten senelerdir biliyoruz:)

Ben muhallebili olana bayıldım eşimde bayıldı.Elma biraz tatlı ekşi sevenlere.

Siz ister kat kat deneyin, isterseniz aşağıdaki gibi bohça şeklinde yapın.




Elmalı Güllaç
Ben 2 adet için 2küçük elma kullandım

Rendelenmiş Elmaları olduğu gibi teflon tavada biraz çevirelim 2-4 dk. kadar ve soğutalım
Güllaç yapraklarını ıslatıp bohça yapalım
İstediğiniz bir kaba bohça şeklindeki güllacı yerleştirin
Ortasına elmaları ve üzerine de cevizleri serpin
Yandan sarkan kısımları da tepede toplayın
Az süt ekleyip üstüne bir küçük tabak kapatıp sütü çekmesini bekleyin





Sakızlı Muhallebili Güllaç
Güllaç yapraklarını ıslatıp bohça yapalım
İstediğiniz bir kaba bohça şeklindeki güllacı yerleştirin
Ortasına 3-4 kaşık muhallebi koyun
Yandan sarkan kısımları da tepede toplayın Az süt ekleyip üstüne bir küçük tabak kapatıp sütü çekmesini bekleyin





Klasik Cevizli Güllaç ( Temel Güllaç Ölçülerim )
1 paket Güllaç ( 13 adet çıkıyor içinden )
2,5 kg. süt
750 gr. Şeker
Ceviz
File Badem
Fındık
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı gülsuyu
Süslemek için nar tanesi ve yeşil fıstık

Sütü ve şekeri ısıtalım
Kaynama noktasına gelince içine vanilya ve gülsuyunu ilave edelim
Güllaç yapraklarını ıslatıp bohça yapalım
Bohçanın ortasına ceviz, file badem ve fındık karışımından koyalım
Bohçayı kapatalım ve kat kısmı altta kalacak şekilde tepsiye koyalım
Tüm güllaç yapraklarına aynı işlemi uygulayalım
Kalan sütü güllaçların üzerine gezdirip dökelim ve tepsinin üstünü kapatalım
Buzdolabında muhafaza edelim
Üstünü istediğiniz şekilde süsleyelim

Afiyet olsun
Figen

Soldaki resim sufle kaplarında yapım şekli ( elmalı olan )

Sağdaki resim klasik bohça katlama şekli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder