21 Ocak 2014 Salı

PORTAKALLI KEK

Hayırlı sağlıklı,çok mutlu bir gün dilerim hepimize...
Bazı tarifler vardır ne kadar güzel fotoğraf çeksenizde görüntüsünü istediğiniz gibi yansıtamazsınız bu tarifte onlardan biri...
Buradaki tarifimden farklı olarak yoğurt ve süt kullanmadan yaptığım tadına ve dokusuna bayıldığım bir kek oldu beğenmeniz dileğiyle tarife geçeyim...
3 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı portakal suyu
1 çay bardağı  su
1 çay bardağı sıvıyağ
5 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
Üzüm
Kuru kayısı
Portakal kabuğu rendesi
Damla çikolata 

Yumurta ve şekeri köpük köpük olana dek iyice çırptım...
Sıvıyağ,portakal suyu ve suyu ilave edip biraz çırptım.....
Un ve kabartma tozunuda eleyerek ilave ettim malzemeler karışana kadar hafif çırptım ....
Yağladığım kek kalıbına hamuru döktüm...
Kalıbtaki hamura damla çikolata serptim evde herkez meyveli lezzetleri sevmediği için kalıbın yarısına portakal kabuğu rendesi,doğradığım kuru kayısı,kuru üzümü serptim kaşıkla hafifçe hamura karıştırdım...
Isıtılmış fırında pişirdim....
Kek yaparken ölçü olarak kullandığım çay bardağım... 
Selametle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder