31 Ocak 2014 Cuma

DÜDÜKLÜ TENCEREDE ET KAVURMA,KEÇİ ETİ KAVURMA




DÜDÜKLÜ TENCEREDE ET KAVURMA,KEÇİ ETİ KAVURMA
MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPCANLAR,SELAMLAR :)
En kolay et kavurma yöntemini ben de denedim,kısa sürede ve başında durmadan yanma derdi yaşamadan kavurma yaptım,
en önemli kısmı ocağı çok kısık tutmak,tabii bu arada kokuyu da kontrol altında tutmakta yarar var :)
bu defa keçi eti pişirdim,biz genelde kuzu eti tercih ediyoruz,keçi eti  sanırım yöresel olarak burada fazla tutulmuyor,dolayısıyla biz de almıyoruz, bu et hediye gelince bu şekilde kavurma yaptım pilavla birlikte çok lezzetli bir yemek oldu
doğranmış,yıkanmış suyu süzülen eti düdüklü tencereye koydum,3-4 adet defne yaprağı,bir miktar tane karabiber,2 kaşık kadar zeytinyağı koyup kapağını kapatıp orta ateşte buharı çıkana dek tuttum,düdüğü yatırdıktan sonra ocağı en kısığa getirip yarım saat kadar pişirdim,etin cinsine göre süre değişebilir,
tuzunu kekiği atıp afiyetle yedik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder