5 Ocak 2014 Pazar

KIYMADAN YAPRAK DÖNER TARİFİ


Hepimize sağlıklı,huzurlu ve çok mutlu bir hafta dilerim...
Dondurucuda pişmiş veya pişirilmeye hazır yiyecek olması zor zamanlarda kurtarıcı oluyor...
Bu tarifte onlardan bir tanesi...
Bu tarifi ilk defa Yeşimde görmüştüm deneme konusunda kararsız kalmıştım....
Daha sonra bazı blogcu arkadaşlarımdada buna benzer tarifler gördüm en son Cahide bacımda tarif gözüme çarpınca denemek kaçınılmaz oldu iyiki denemişim hem lezzetli hemde pratik bir yemek öğrenmiş oldum...
Tarifimize geçelim dilerseniz...
 500 gram kıyma
1 orta boy soğan
2 yemek kaşığı irmik
1,5 yemek kaşığı ev yapımı yoğurt
tuz
yarım çay kaşığı karabiber
yarım çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı şeker


Soğanın kabuklarını soyup dörde böldüm diğer malzemelerle beraber robotun içine koydum yaklaşık 4 dakika hepsini karıştırdım macun kıvamına gelene dek robotu çalıştırdım...
Robotu ara ara durdurup dinlendirdimki motorunu yakmayım..

Tezgaha streç film serdim üzerine döneri koyup rulo yaptım güzelce streç filme sardım...
Bu tarifi ilk yaptığımda tek rulo yapmıştım daha pratik ve iki ayrı zamanda pişirebilmek için artık iki ayrı rulo halinda paketliyorum... 
Dondurucuya koydum...
       
Pişirmek istediğim zaman dondurucudan alıp çok az dışarda bekletip ince dilimler halinde kesiyorum..
Teflon tencereye az sıvıyağ koyup ısıtıyorum...
Döner dilimlerinin çok fazla erimesine fırsat vermeden çevirerek pişiriyorum...
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder