23 Aralık 2013 Pazartesi

SEBZE ÇORBASI (HASTA ÇORBASI) #yemekfirtinasi 17.gün

(arşivden bir tarif)
SEBZE ÇORBASI
Hastayım arkadaşlar,üst solunum yolu,farenjit,bronşit derken hasta çorbası yapmaya karar verdim,evde ne mevcutsa şifa niyetine pişirdim.İçinde neler mi var?
Minare gölgesi davul tozu...  yok yok bunlar değil
1 adet havuç,
1 adet soğan,
1 diş sarımsak,
2 adet domates,
1 adet kırmızı etli biber,
1 adet patates,
1 çay bardağı kadar kırmızı mercimek,
1-2 küçük yaprak beyaz lahana,
2 küçük parça karnabahar ve brokoli,
Tavuk suyu
1 adet tavuğu haşladım suyunu tencereye koydum,
içine sebzeleri küçük doğrayıp kaynattım,sebzeler yumuşayınca el blendırıyla ezdim.
2 kaşık tereyağı
2 kaşık un
1 su bardağı süt ile beşamel sos hazırladım 
yani:un ve tereyağını çok yakmadan kavurup süt ile karıştırıp çorbaya ilave ettim,
kasenin üstüne; 
kepekli ekmekten küçük parçalar doğrayıp çok az tereyağı ile tavada hafif kızarttım,
birazda limon suyu ve isot pul biber döküp şifa olsun niyetiyle yedik.
Yapması kolay ve çabuk, şifası da çok olan bu çorbayı benim gibi hasta olanlara,yemek yapmaya vaktim hiiiç yok diyenlere ikram ediyorum 
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder